Untittled


Assalammualaikum semua and Hello ((senyum selebar yang mungkin)) Erm so yeah sekolah ditangguhkan lagi seminggu ((actually dah lama dah tahu just nak inform jerp hihi)) And you know what?Sejujurnya rutin harian aku semasa cuti 2014 adalah 

1.Online 89%
2.Tidur 50%
3.Makan 80%
4.Blog 35% ((bcs skrg baru lebih nak update blog))
5.Television 50%

Itulah keseluruhan aktiviti harian aku kihkih ((based on aku nampak)) Okay berbalik kepada cerita.Sekarang untuk pengetahuan korang yelah 3 January 2015 **baling tepung** Bak kata acah-acah budak up kononnya '362 days from 365' Kalau korang nak tahu zula dah beli semua peralatan sekolah.....but.....i'm not excited just 50/50 only.Sebab?Sebabnya ialah mengenagkan kelas apalah zula masuk dengan result yg 1 failed tu hurm.Nak harapkan 3A tu?Insyallah haraplah 3A tu boleh membantu masuk aliran yang baik.Amin!Dapat ambik aliran ict/sastera/ert pun kira syukurlah.

Sejujurnya aku bukanlah seseorang yang suka belajar dengan subj math atau sains.Kalau diberi pilihan untuk memilih subj kegemaran aku adalah subj 1.Sejarah 2.Geo 3.Bahasa Melayu ((sukalah jugak)) itu jer.Tengok?Macam orang takde masa depan yang cerahkan?Tapi entah seriously aku mememang tak suka.Kalau disuruh paksa masuk kelas sains tulen aku dengan 1005 menolak kecuali kelas ict ((bolehlah minat ict)) Aku ni bukannya pandai pun tapi aku percaya one day aku akan berjaya.Tapi bila? Aku sendiri atau Allah Yang Maha mengetahui sahaja tahu apabila tiba masanya itu.Tetapi aku perlukan usaha daripada aku sendiri.

Dan aku nekad untuk mmenjadikan result pt3 aku kalini sebagai pengajaran atau tauladan buat diri aku agar tidak mengulangi perkara yang sama.Abah,Maafkan nina sebab nina bukanlah anak abah yang pandai.Nina tak macam kakak atau kak ngah yang upsrnya atau pmrnya segah yang mungkin.Tetapi.Nina janji!Nina akan cuba buatkan abah lebih bangga dengan nina.Dan ibu,Nina minta maaf sebab nina bukan seorang yang cerdik macam anak orang lain.Tetapi.Ibu jangan risau.Sebab nina nekad nak ubahkan diri nina.Cuma...Nina perlukan masa.Dan bila tiba masanya itu segalanya akan dapat dibanggakan ibu dan abah yang tercinta.

Untuk banggakan ibu dan abah aku sudah target iaitu:-

1.Menjadi pengakap remaja bagi tahun 2016
2.Akan berusaha mendapatkan result yang baik

Doakan semoga aku dapat mencapai apa yang aku nak.Insyallah! **senyum** Selamat Malam semua.Mimpi yang indah ^0^ Dan jangan lupa baca doa tidur ((kdg-kdg aku un terlupa nak baca doa tidur)) -.- 



'not all that we ask will be able to easily, but the effort will inshallah promised'
















No comments :

Post a Comment

Hai :-)